Filtriranje izpušnih plinov na sodobnih avtomobilih

Izpušni plini so problem, ki se tiče nas vseh. Z uveljavitvijo avtomobila kot osebnega sredstva za mobilnost se je življenje povsem spremenilo. Čedalje več ljudi je z nakupom avtomobila postalo zelo mobilnih, in kmalu je avtomobil postal standard za premikanje ljudi od točke A do B. S tem se je zmanjšala vloga javnega prevoza z vlaki, ki so včasih predstavljali glavnino prevozov ljudi in tovora po svetu. Sčasoma se je življenjski standard dvignil in čedalje več ljudi je zaslužilo dovolj denarja za nakup avtomobila. S tem pa se je pojavil problem izpušnih plinov, ki občutno slabšajo kakovost zraka, hkrati pa povzročajo tudi učinek tople grede, zaradi katerega se ozračje na zemlji neprestano segreva.

Akutni problem pri izpušnih plinih so predvsem trdi delci. Zlasti pri zgorevanju plinskega olja oziroma dizla, ki je sestavljen iz dolgih ogljikovodikovih verig, pride do nastanka mnogih majhnih sajastih delcev, ki povzročajo draženje pljuč. V mestih, kjer je najbolj gost promet, pride ta efekt še posebej do izraza. Zato so na novejše avtomobile začeli dodajati dpf filter, ki je namenjen fini filtraciji trdih delcev. Izpušni plini, ki gredo čez dpf filter, imajo skoraj da nične vrednosti trdih delcev, zato bistveno pripomorejo h povišanju kakovosti zraka v mestih.

Kot vsak avtomobilski del pa tudi dpf filter potrebuje nekaj vzdrževanja. Če ne drugega, ga je treba pregledati na vsake toliko, da se prepreči nalaganje saj na debelo. Čiščenje dpf filtra se načeloma izvaja avtomatsko s segrevanjem, vendar mora za dovoljšnji učinek avto teči nekaj časa, da se filter ustrezno segreje. Pri pogostih krajših relacijah pa se dpf filter začne mašiti, ker se preprosto ne segreje dovolj. Zato je treba čiščenje dpf filtra v tem primeru izvesti ročno. K sreči pa je čiščenje dpf filtra precej enostaven in poceni postopek.